Egyéb Menüpontok
Naptár
Szavazás
Érdekelnek az RPG játékok?
Igen
Nem annyira
Egyáltalán nem.

Pályakészítés!:)

 

Először nyissátok meg az Intézőt, majd keressétek meg, hogy hova telepítettétek a Jazz2-t és nyissátok meg a mappát! Keressétek meg a Jcs nevű fájlt (Jazz Creation Station), nyissátok meg, majd pontosan kövessétek a lépéseket!:)

 

Lépések:

1. Válaszd ki a tilesetet a baloldalon (pl: top secret III)


2. Állítsd be a layerek méretét!

- A nyuszi a 4-es layerben fut.
- Az 1,2,3 előtte van. (azok mögé befut)
- 5-7 mögötte van, (ezek előtt szalad)
- 8 háttér (ez előtt is szalad természetesen)

Hogy beállítsd a layer méretét tedd a következőket:

jobb klikk a szerkesztőrészen--->
properites...---> width, height-hez beírsz számokat.


- A width a szélessége vízszintes irányban.
- A height a magassága függőleges irányban.

 

2/b:  Állítsd át az x,y speedet.

- A 4-es a 3-mas és az 5-ös layer x-speedjét, y-speedjét, állítsd 1-re. 
-
auto x-speedjét, auto y-speedjét pedig 0-ra.
- A width és height et a 3-mas és 5-ös layernél állítsd a 4-esével megegyező nagyságúra.
Így a 3,4,5 layer ugyanakkora méretű lesz.

 

3. Állítsd be a pálya adatait.


Felül a menüsorban a tools ---> level properites... ---> és írd be az adatokat.

- LEVEL name: A pálya neve. (jump3)

- Next level: Ide azt a fájl nevet írod,
 ami a célbaérés után következik. (jump4)

- A secretlevelt és a bonus levelt hagyd üresen...
csak bekavarja a pályák sorrendjét.

- Music file: ide a zene nevét és kiterjesztését írd
(haunted.it) KIterjesztést is!!!



4. Mentsd el a  pályádat.

(file---> save)

 - Kezdj el építeni!

A tilesetből válogathatsz az úgynevezett tile kockák közül. Amit építeni szeretnél, arra rákattintasz balgombbal, majd felengeded és a szerkesztőrészre viszed a kurzort. Láthatod, hogy halványan látszik, mi van épp kiválasztva. Hogy lerakd csak kattintasz egyet és már ott is van. Ha többet szeretnél egymás mellé rakni ugyanabból a tile kockából, akkor tartsd nyomva az egeret a szerkesztő részen és húzd valamerre, majd ha eleget építettél engedd fel. A szerkesztő rász átméretezhető. A szerkesztő rész alatt láthatod, hogy is néz ki a játékban. Ez a rész az összes layert mutatja, míg a szerkesztőrész csak a kiválasztott layert. Épp ezért fontos, hogy ellenőrizd melyik layerbe építesz.



- Kellenek még az eventek!

A következők sorrendje tetszőleges,
de célszerű  a start lerakásával kezdeni.

5. Start lerakása:

Jobb klikk a szerkesztőrészre 
---> select event
(itt választhatsz eventeket)
---> gameplay
---> start pos
---> itt kiválasztod az egyiket.

(én a jazz startot szoktam használni, ha csak egy kezdő helyet szeretnék rakni)

Megjegyzés: Mindig ahova kattintasz jobb gommbbal,
 ott fog megjelenni az event.


 

6. A háttér berakása:

- Layer 8-ba berakod a hátteret.
A bal oldalon rákattintasz bal gombal arra,
amit szeretnél rakni, és a szerkesztőrészen
szintén bal gomb lenyomásával tudod lerakni a
tilekockákat.
- Ha kipipálod a layer properites-ben a TILE WIDTH és TILE HIGHT-et, a háttér ismétlődni fog.
Én kiszoktam álltalában.
- Ha az AUTO speedekhez beírsz számokat, a háttér mozogni fog.
Ezt ritkán szoktam.
- Ha legalul kopipálod a "PARALAXING STARS BACKGROUNDOT (Star Wars)" négyzetét, akkor a háttér egyedi effektet kap.
Ezt is ritkán szoktam, de szerintem nagyon klasszul mutat egyes pályákon.


7. Egyéb event lerakása és beállítása:

EVENTET CSAK A 4-es layerbe tudsz rakni!

a: jobb klikk a szerkesztőrészre oda,
ahová az eventet akarod rakni.

b: select event---> választassz akárhonnan,
azt amit akarsz.


(az enemies az ellenségeket tartalmazza,

az enkroiments az objecteket, és az egyéb tárgyakat tartalmazza,
ezeknek díszítés a célja, de sűrűn hasznosak lehetnek.
 
gameplay: Azokat az eventeket tartalmazza, amik a nyúlra vannak hatással.

pickups: azokat tartalmazza amiket fel tudsz venni,
használhatsz a pályán.)

c: sűrűn megjelennek téglalapok az ablak jobb alsó sarkában,
ahová számokat lehet írni.
A "create generate for this event"
kipipálásával visszajelenőssé tudod tenni az eventeket. (nem mindet)


d:  Vannak eventek,  aminél muszáj beállítani  adatokat ahhoz,
hogy működjenek.


 

8. A cél lerakása:

A célból is van több féle.
Ezek közül 2 a lényegesebb.

A célt a select event---> gameplay--->area-ban találod.

(Az Area End Of Level, és Area Warp End Of Level (EOL) a cél.)

- Általában oszlopot kell belőle építened.
Hiszen csak abban a kockában fogadja el a nyerést.

- Miután beértél automatikusan a
tools--->levelproperites...--->next level-hez beírt pályára ugrik.

 

9. Animálás:

Na hát ez először bonyolult lesz, de ha belejössz, akkor nagyon jó animációkat tudsz majd készíteni.

Előszer is a tilekockás részt kell majd használnod, és az alatta lévő animation részt.

- Kattincs az eddigi animációk alatt lévő üres kockára az animations részben, amit csak akkor látsz, ha a csuszkát teljesen balra húzod.
---> Amikor az kivilágosodik, akkor fent azokat a tilekockákat keresd meg, amikből az animációt szeretnéd elkészíteni, de még ne csináljh semmit.
---> Ha megvannak, nyomd le a bal ctrt és tartsd is lenyomva.
---> Közben azokra a tilekockákra kattints, amiket meg akarsz jeleníteni az animációba.
---> ha megvan, engedd el a ctrt-t és nézd meg az animationsban mit alkottál.
---> Animációt a pályára úgy rakhatsz, hogy rákattintasz az animations-ben a mozgós elmre és utána a szerkesztő részre kattintasz.

( Animáció mindig csak a legelső mozgós kocka, a többi az csak azt mutatja miből építetted fel.)
( Ha az animáció nem tetszik az animations menüsorában a szöveg mellett található "X" -el tudod kitörölni, de mindig csak akkor, ha előtte rákottintasz az első kockára.
Lehetőséged van beletörölni az animációba, ha véletlenül több felesleges tilekockát beleágyaztál, akkor azonban ne az egész animációt töröld, hanem válasszd ki azt a csemét, amit ki szeretnél törölni, majd nyomj az "X"-re.)

Megjegyzések:
- Animációt több layerbe is tehetsz.
- Ne forgasd az animációt el, mert biztos hogy hibát fog érzékelni.
- Ne rakj sok animációt egymás mellé.
- Ne legyen sok különböző animáció a páyán.